Portabilitate

Este vorba despre portabilitatea numerelor de telefon, un drept al fiecărui utilizator al serviciilor de telefonie din România, de care destul de puțini se folosesc. De aceea, cred că ar putea fi util să îmi povestesc recenta experiență. Bunica era titulara a două linii de telefonie fixă, una Romtelecom și cealaltă RDS. Redundanța este uneori utilă, însă nu și în acest caz particular. De aceea, i-am propus să își porteze numărul de Romtelecom (cel pe care i-l știe lumea) către linia telefonica fixă RDS deja existentă, prin înlocuirea numărului RDS. Cererea a fost completată foarte repede, cu ajutorul unei consultante, într-unul dintre punctele de prezență RDS din Brașov, acum două săptămâni. Legislația română prevede că portarea efectivă nu poate avea loc mai devreme de ziua a șaptea lucrătoare de la depunerea cererii, pentru a-i oferi omului posibilitatea să se răzgândească, dacă este cazul. Pe cererea de portare, care este generată automat de sistemul informatic al furnizorului acceptor, este specificată și data estimativă a finalizării procesului. Cu toate acestea, de obicei sunt adăugate două trei zile la acest termen limită formal. În contra părerilor populare, suportul clienți RDS a fost de ajutor, oferindu-mi informațiile și ajutorul de care aveam nevoie. Prima dată, i-am sunat pentru a afla data precisă a finalizării procesului de portare, nefăcându-mi prea mari iluzii că voi obține o asemenea informație. Totuși, mi s-a spus că pe 17 august după ora 12, operațiunea va fi finalizată. Chiar așa a și fost, cu toate că modificarea nu a fost corect înregistrată la nivelul bazei de date centralizate a Autorității Naționale pentru Comunicații din primul moment. Şi această problemă a fost rezolvată printr-un alt apel la relații cu clienții RDS. Prin urmare, portabilitatea este perfect funcțională în România și este un drept de care orice utilizator ar trebui să se prevaleze atunci când oferta unui furnizor alternativ îi face cu ochiul.

Tags: , , , ,

Leave a Reply