Fiabilitate

Din motive neinteresante pentru restul lumii, astazi am avut de-a face cu un circular pentru taiat lemne. Este vorba, de fapt, despre un fel de vehicul pe care detinatorul l-a adaptat, astfel incat sa poata transporta si folosi circularul, care este fixat pe vehiculul respectiv. Atat circularul cat si vehiculul sunt puse in miscare de un motor. Despre acest motor este vorba. De ce? Intrucat de la inceput, de cand l-am vazut si dupa ce am observat cum functioneaza (zgomotul exploziilor care pun in miscare pistoanele, succesiunea timpilor de functionare, pornirea la manivela) m-am dus cu gandul la un motor de epoca. Foarte curios, dupa un timp, l-am intrebat pe proprietar care este anul fabricatiei motorului. Ei bine, motorul are mai mult de o suta de ani (ati citit bine, una suta ani) vechime. A fost fabricat la Bucuresti si a trecut prin multe. Cert este ca fara nicio defectiune majora, iar in prezent functioneaza fara nicio problema si este folosit din plin, fara menajamente. Cred ca acceptiunea moderna a conceptului de fiabilitate ar trebui regandita, mai ales daca ne gandim ca, in prezent, obiectele, de orice fel ar fi ele, inclusiv autovehiculele, sunt facute pentru a se strica usor, din motive destul de stravezii. Acum o suta si ceva de ani, obiectele erau facute pentru a dura. Cu toate acestea, faptul ca acel motor functioneaza ireprosabil dupa mai mult de o suta de ani, iar eu nu l-am vazut sa dea semne de oboseala cat timp l-am studiat, este cel putin interesant, pentru a nu spune impresionant.

Tags: , ,

Leave a Reply